نائبــــــــــــــــ59

مطالب پربحث‌تر

کاندیدا لوژی به روایت نائب

شنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۰، ۰۱:۲۹ ب.ظ
نائب59 - کاندیدا لوژی به روایت نائب

این روزها چه روزهای رنگارنگی است؛ روزهایی رنگارنگ نه از لباسهای عید و نه از فشفشه های چهارشنبه آخر سال، که از بنرها و کاغذهای تبلیغاتی کاندیداها و کاندیداگرها و کاندیداتورها و ستادهای کاندیدالوژی!

نمیخواهم باز بحث کاندیداگری اینجا راه بیندازم، ولی این روزها حرفها و غیبت ها و صحبت های زیادی درباره این قشر از جامعه شنیده ام که به خاطرش بدجور سردرد انتخاباتی گرفته ام که آن هم احتمالا از عوارض شاخ درآوردن است!
این روزها کاندیداها به هر راهی متوسل شده اند تا برای روز انتخابات رای جمع کنند، برخی ضیافت شام و نهار به پا میکنند و برخی چادرشب احسان میدهند آن هم با مارک میتسوپیشی(!!)، برخی برای هر رای 50 تومن میدهند آن هم نه 50تا تک تومنی که هزار تومنی! برخی هم از شباهت  فامیلیشان با یکی از شهدای معروف سوء استفاده میکنند و مردم هم خیال میکنند که فلانی واقعا پسر شهید ... است!برخی هم که اصلا تبلیغات نمیکنند چون خیال میکنند شناخته شده اند و نیازی به تبلیغات و برپایی ستادهای کاندیالوژی ندارند و به شدت هم اصلاح طلبند!

وعده های جالبی هم داده اند و اهداف جالبی هم بعد از انتخاب شدنشان دارند، بعضا خیال کرده اند مجلس، سازمان شهرداریست و قول داده اند از شرق تا غرب دور را آسفالت کنند و کنارگذر شمالی و جنوبی بکشند! بعضا خیال کرده اند مجلس سازمان بیمه است و قول داده اند قالیبافان زن را بیمه کنند؛ که باید به عرضتان برسانم این قول را یکی از کاندیداهای بانو به عرض ملت رسانده است! بعضا خیال کرده اند مجلس سازمان کاریابی است و قول داده اند برای جوانان کار ایجاد کنند حالا چه کاری را به عرضمان نرسانده اند و احتمالا قرار است بعد از انتخاب شدنشان غافلگیرمان کند! بعضی هم وعده های خود را قبل از انتخاب شدنشان عملی کرده اند و منطقه های محروم شهر را رایگان ویزیت کرده اند و حتی داروهایشان را هم تهیه کرده اند؛خدا خیرشان دهد!

خدا را شکر اکثرا هم ولایی هستند، چه آنی که از ته ریش تراشیده و چه آنی که عبا دارد و چه آنی که بی عباست، همگی پیرو خط امام و رهبری هستند. سردرد انتخاباتی ای که به تازگی گرفته ام دیروز در مقابل مصلای امام خمینی(ره) بدتر شد وقتی دیدم همین های پر مدعا روی کارت تبلیغاتیشان تصویر پرچم ایران را زده اند و مردم بی اطلاع با بی توجهی بعضی از این کارتها را به زمین انداخته اند!

بااین حال دلم خوش است به کاندیدا هایی که همه اینها را میدانند و رعایت میکنند، کاندیدا شدن را درک کرده اند و مجلس رفتن را فهمیده اند! فرمایشات رهبری را در اولویت کارهایشان قرار داده اند و در بند شام و نهار و وعده های سرخرمن نیستند! وظایف یک نماینده مجلس در ذهنشان خوب جا گرفته و خوب میدانند نماینده مجلس نه شهردار است که بیاید و خیابان آسفالت کند و نه کاریاب است و نه یک بیمه گر! خوب میداند باید طبق فرمایشات امام خامنه ای برود مجلس و قانون اساسی مملکت را اصلاح کند نه خیابانهای ناهموار شهر را! خوب میداند اصل چیست و ماده چیست و تبصره با کدام سین نوشته میشود! خوب میداند فقر چیست و شعر بنی آدم اعضای یکدیگرند را خوب فهمیده! دلم خوش است به همین ها ...

 


+ این روزها
عجیب سیاه و سفیدم
یک ادم راه راه!
که گاه گاه
حساب روز و سال از دستش در می رود
و شاید پشت همین عقربه ها بایستد و بمیرد !
روی تکه ای از تقویم نوشته بودم :
یادم تو را فراموش !

                                هدیه ای از م.اصغری

  • نائب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی