نائبــــــــــــــــ59

مطالب پربحث‌تر
نائب59 - قطع نامه راهپیمایی سالروز بزرگداشت عفاف و حجاببسم الله

-هفتاد وهشت سال از روزی که رضا خان عامل استعمار انگلیسی اجبار زنان به کشف حجاب، خانه خدا مسجد گوهر شاد را به توپ بست و جمعیت مدافع ارزش الهی عفاف را که در آنجا معتکف گردیده بودند را به شهادت رساند میگذرد.

-در تمام این سالها استعمار گران غربی گاهی با زور و جنایت کارانه و گاهی با توطئه و نیرنگ و در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تبلیغات گسترده تلاش زیادی را برای محروم ساختن زنان ایران از این ارزش والای الهی انجام داده اند اما زنان قهرمان و بیدار ایران با مقاومت در مقابل تمام این زورگویی ها و عمل های گسترده تبلیغاتی نشان داده اند که حاضرند از جان خود بگذرند ولی از عفت و حجاب خود هرگز. گواه این ادعا فقط زنان به خون تپیده در مسجد گوهر شاد نیستند چادر ترکش خورده شهیده مریم فرهانیان، چادر خونین تیرخورده شهیده نسرین افضل و 7000 زن شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که چادر را کفن خود ساختند شواهد زنده این حقیقت است.

-پایداری جانانه زنان قهرمان ایران به پاسداری از این اصالت انسانی نه تنها موجب استمرار این ارزش در کشور عزیزمان گردید بلکه امروز شاهد آن هستیم که در پرتو این ایستادگی پیام حجاب جهانی شده است و صدها میلیون زنان غیرتمند کشورهای اسلامی و حتی ساکنان کشورهای غیر اسلامی مبارزات گسترده و عمیقی را برای احیای این فریضه الهی آغاز کرده اند که حضور میلیونی زنان محجبه در تظاهرات بیداری اسلامی کشورهای منطقه و مبارزات زنان اروپایی برای حضور محجبه در دانشگاهها و شهادت دوه شروین تنها نمونه هایی از آن است.

-امروز پیام عفت زن ایرانی قلوب جهانیان را فتح کرده ولی میرود تا حکام فاسد و زورگو را هم بر جای خود نشاند و وادار به تمکین در مقابل این خواسته الهی مردم کند.

-قدرتهای شیطانی که از این پیشروی گسترده زنان مسلمان وحشتزده شده اند برای مقابله با این خیزش عظیم مردمی تلاش میکنند تا با خدشه دار کردن پایگاه اصلی این پیام و با ترویج فساد و بی بند و باری و ترویج مدلهای غربی در ایران به دست عده قلیل مزدوران خود اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. غافل از آن که زنان ایرانی بیدارند و میدانند که 33 سال حکومت با الگوی انگلیسی از سال 1299 بر ایران و 25 سال حکومت با الگوی آمریکایی از سال 1332 ثمره و حاصلش جامعه ایرانی با 75 درصد از زنان بی سئاد مطلق بود و در مقابل پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و گذشت 32 سال از حکومت بر اساس الگوی نسبتا اسلامی جامعه ای با اکثریت قاطع زنان اندیشمند و محقق که موفق به اشغال کرسیهای دانشگاهی کشور شده و در عرصه های مختلف اجتماعی سیاسی و اقتصادی و در ابعاد ملی و بین المللی درخشش قابل تحسین داشته ، شکل گرفته است.

-اما از انجا که نمی باید از مکر دشمنان غافل بود وظیفه خود میدانیم دستگاههای کشور را به انجام وظایف مهم خودشان در مقابل تهاجم دشمن به مبانی اخلاقی و تربیتی جامعه اسلامی یاداوری کنیم.

-این قطع نامه فقط یک شعار و اعلام موضع برای راهپیمایی امروز نیست بلکه یک سند جدی از سوی همه جامعه زنان ایران است. و برای هریک از بندهای آن در ستاد مردمی ترویج عفاف و حجاب کمیته پیگیری تشکیل خواهیم داد و نتایج را به طور مستمر از دستگاههای مسئول پیگیری کرده و در مقابل هرگونه کوتاهی واکنش جدی و عملی نشان خواهیم داد.

1-از دولت و همه دستگاههای کشور میخواهیم قانون ارزنده عفاف و حجاب مصوب 14 دی ماه 1384 را با قاطعیت اجرا کنند.

2-از همه دستگاههای فرهنگی و رسانه ها به ویژه صدا و سیما میخواهیم ضمن معرفی الگوهای برتر و غرور آفرین زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتکاء فرهیختگی و فرزانگی زنان کشور آثار زیانکار فرهنگ غربی و نتایج مخرب ان در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده ها را تبیین کرده و به تصویر کشند.

3-کارکنان دولت در محیط اداری الگوی موثری بر رفتار اجتماعی اند از دولت میخواهیم هرگونه کاستی وضعیت در این الگو را هرچه سریعتر مرتفع نمایند.

4-از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران میخواهیم با دیپلماسی فعال از حقوق زنان مظلوم مسلمان برای حفظ اصالت اسلامی خود در مقابل حکومتهای ضد حقوق بشری اروپایی و آمریکایی مجدانه دفاع نماید.

5-از وزارت آموزش و پرورش میخواهیم مبانی حجاب و عفاف و حقوق زنان در اسلام همچنین واقعیتهای ناشی از اجرای تفکر غربی در فروپاشی جوامع غربی را به صورت مستند و مستدل در کتابهای درسی وارد کنند.

6-از وزارت صنعت و تجارت میخواهیم با کمک اصناف محترم از تولید و فروش کالاهای مفسده انگیز و البسه نامناسب با شئون اسلامی جدا ممانعت به عمل آورند.

7-ضمن اعلام بیزاری از مکاتب فاسد و غیرت سوز و خانمان برانداز غربی از وزارت ارشاد اسلامی میخواهیم قاطعانه از تولید و انتشار آثار ضد فرهنگی و مغایر عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن جلوگیری کند.

8-از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری میخواهیم به گونه ای برنامه ریزی کنند که دختران برای تحصیلات عالیه مجبور به ترک شهر و دیار خود نباشند و بتوانند در شهر یا لااقل در استان خود ادامه تحصیل دهند.

9-از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی میخواهیم لااقل در هر استان یک دانشگاه ویژه زنان تخصیص یا تاسیس نمایند.

10-از قوه قضاییه و نیروی انتظامی میخواهیم که با مروجان فساد و دایر کنندگان مجالس فساد ،معامله مفسد فی الارض کنند و از همه ظرفیتهای اداره اماکن برای برخورد با تولید و عرضه کالاهای مفسده انگیز بهره گیری نمایند.

۱۱- ما شرکت کنندگان در این راهپیمایی به کمیته های ده گانه ستاد مردمی ترویج عفاف و حجاب، وکالت میدهیم که از جانب ما مصوبات این قطع نامه را از دستگاههای مسئول پیگیری و نتیجه را جهت اقدامات بعدی به اطلاع مردم برسانند.

والسلام علیکم

جمعه 1390/4/17 راهپیمایی مردم غیرتمند شهر تبریز


+پست مرتبط (در انتظار برخورد با بدحجابی)

+از خانومی هم که چکنویس این قطع نامه رو ازشون گرفتم خیلی متشکرم. فقط یکمی در خواندن خطتتان مشکل داشتم!

+در ضمن تو راهپیمایی یه نفرو دیدم که هنوزم باورم نمیشه. اونایی که رفتن جنوب حتما راوی طلائیه رو یادشونه! همیشه هم روایاتشونو با شعر " بسی گفتیم و گفتند از شهیدان ... شهیدان را شهیدان میشناسند " شروع میکنه. امروز ایشون هم در صف راهپیمایی بودن. حیف که نشد از نزدیک باهاشون صحبت کنم.

+اللهم عجل لولیک الفرج

  • نائب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی